Associaties

Apr 13, 2021, 10:02
Febelux blijft groeien: nu ook fusie met EMA Society

Febelux blijft groeien: nu ook fusie met EMA Society

dinsdag, 17 januari 2017

De vakvereniging voor de Event Managers, EMA Society, is vanaf heden onderdeel van Febelux. Dit nieuws werd aangekondigd tijdens de jaarlijkse New Years Cocktail van de vereniging. Febelux blijft zo zijn ambitie en visie nastreven om heel de sector te verenigen en uit te groeien tot dé referentie binnen België en Luxemburg voor al wat Live Communication betreft.

The impact of security issues on corporate events

The impact of security issues on corporate events

donderdag, 13 oktober 2016

UNICEO has conducted a global study about the impact of terrorist attacks on corporate events.

The increase in terrorist acts in recent months has had a direct impact on the whole population and especially on tourism and travel. Corporate events are a particularly vulnerable area that involve the use of transport, individuals getting together and the use of private and public places.

The Costa del Sol joins forces with UNICEO® to attract new corporate events

The Costa del Sol joins forces with UNICEO® to attract new corporate events

dinsdag, 04 oktober 2016

The Costa del Sol, the main destination for corporate events in Spain and one of the top 10 in Europe, has announced an agreement with UNICEO®, a move that furthers its positioning as a leading destination in Europe for corporate events. With this agreement, the Costa del Sol will actively cooperate in UNICEO® projects aimed at promoting the exchange of experiences and knowledge among its members. The Costa del Sol will become a Global Partner and provide support for the activities of the international association headquartered in Geneva.

LéCOLE – the event thinking School is officieel gelanceerd

LéCOLE – the event thinking School is officieel gelanceerd

vrijdag, 23 september 2016

Een jaar na de opening van LéCOLE, versterkt het Instituut van het Evenement zijn positie als opleidingsorganisatie voor de evenementenindustrie: de algemene vergadering van 14 september 2016 heeft ingestemd met de toetreding  tot zijn kapitaal door LÉVÉNEMENT en UNIMEV, alsook door een dertigtal evenementenbedrijven. Daarnaast is men ook overgegaan tot de verkiezing van een Raad van Bestuur.

11 oktober 2016 - Terrorisme en evenementen, een boeiende EMA Society sessie ism CBE

11 oktober 2016 - Terrorisme en evenementen, een boeiende EMA Society sessie ism CBE

donderdag, 29 september 2016

Sprekers : Christian Wouters - Commissaris Politie DGO/P in Brussel en Geert Maes - Brussels Expo

Na de aanslagen in Parijs in november 2015 werd een verhoogd dreigingsniveau ingesteld waardoor verschillende evenementen in het hoofdstedelijk gebied Brussel afgelopen maanden geannuleerd werden. Enkele maanden later bleek dat hoge dreigingsniveau heel terecht te zijn.

ACC viert Brussel en de vakmensen uit de eventsector

ACC viert Brussel en de vakmensen uit de eventsector

maandag, 04 juli 2016

Op 4 juli 2016 heeft ACC Belgium de allereerste editie van “Event Street” gelanceerd, een initiatief dat de creativiteit van de eventsector in de spotlights zet en het centrum van Brussel een stevige energieboost geeft . De belangrijkste eventagentschappen hebben een staaltje van hun creativiteit getoond in de bars en cafés van de Sint-Gorikswijk.

ACC viert Brussel en de vakmensen uit de eventsector

ACC viert Brussel en de vakmensen uit de eventsector

maandag, 20 juni 2016

Op 4 juli 2016 lanceert ACC Belgium de allereerste editie van “Event Street”, een initiatief dat de creativiteit van de eventsector in de spotlights zet en het hart van Brussel vol energie pompt. Dit is het concept: de grootste eventagentschappen geven een staaltje van hun creativiteit in één van de cafés van de Sint-Gorikswijk.

Belgische evenementenbureaus roepen op om live belevingen te delen via sociale media

Belgische evenementenbureaus roepen op om live belevingen te delen via sociale media

donderdag, 14 april 2016

Het Expert Center Event Marketing van ACC Belgium, de vereniging van Belgische communicatiebureaus, roept iedereen op om via de sociale media foto’s en video’s te delen van live belevingen, met de hashtag #WeLoveLive. Het kan gaan om foto’s van professionele ontmoetingen zoals een congres of een vakbeurs, maar ook van een avondje op restaurant met vrienden, een bezoek aan de bioscoop of het museum of een vibrerend muziekoptreden. De live communicatiesector wil daarmee tonen dat ze niet toegeeft aan terreur en blijft geloven in de kracht van live ontmoetingen en publieke samenkomsten. Alle getuigenissen komen in real time op de website www.welovelive.be.

Pagina 10 van 11