Event management

Sep 7, 2024, 14:23
“De eventsector moet werken aan een ‘talent experience’”

“De eventsector moet werken aan een ‘talent experience’”

dinsdag, 09 mei 2023

Nog meer dan andere sectoren kampt de eventsector anno 2023 met serieuze human capital uitdagingen. Agentschappen en leveranciers vinden moeilijk geschikte mensen om hun team te versterken, en dan wordt er ook nog eens van verschillende kanten aan hun beste krachten getrokken. Wat kan je doen als bedrijf om jezelf als werkgever beter in de markt te zetten? En hoe kan je erin slagen jouw meest waardevolle assets aan boord te houden? Wij legden ons oor te luisteren bij Olivier Lefevre, specialist in employer branding bij Randstad Group.

“Events zijn belangrijk om een goed merkverhaal te brengen”

“Events zijn belangrijk om een goed merkverhaal te brengen”

vrijdag, 28 april 2023

Vlaamse bedrijven helpen om succes te oogsten in het buitenland, dat is de missie van Flanders Investment & Trade (FIT). Ook events spelen een belangrijke rol in dit verhaal. Jaarlijks is FIT immers betrokken bij zo’n 120 evenementen, van kleine seminars tot grote awardshows. Bart Matheï zit als marketingmanager mee aan het stuur van al deze initiatieven. Tijd voor een kennismaking…

“Events blijven een belangrijke pijler om lezers te bereiken”

“Events blijven een belangrijke pijler om lezers te bereiken”

maandag, 13 maart 2023

Na een ongewone carrièrewending kwam Lukas Houthaeve vier jaar geleden als Event Marketeer bij Mediahuis terecht. Sindsdien heeft hij zich kunnen uitleven met projecten zoals 100 jaar De Standaard, Het Grootste Licht en het DS Podcastfestival. En vanaf dit jaar zal hij zich ook op events omtrent ‘de koers’ gaan toeleggen. Experience Magazine sprak met Lukas over de uitdagingen van zijn job en zijn kijk op events.

De Belgische event professional heeft er vertrouwen in

De Belgische event professional heeft er vertrouwen in

vrijdag, 27 januari 2023

46% van de organisatoren en toeleveranciers van evenementen in België schat dat de totale omzet van hun organisatie in 2023 hoger zal zijn dan in 2022. 74% geeft aan dat hun omzet het voorbije jaar is gestegen t.o.v. 2021. In 2022 was die omzet zelfs hoger dan in 2019 voor 47% van de event professionals. Dat leren de resultaten van de jaarlijkse sectorbevraging die het onderzoekscentrum Publieke Impact van Karel de Grote Hogeschool (KdG) heeft uitgevoerd bij 251 professionals.

Pagina 3 van 44