Associations

Jul 21, 2019, 20:08
Marco Quagliarella New Director of International Operations at AIM Group International

Marco Quagliarella New Director of International Operations at AIM Group International

mardi, 12 décembre 2017

Marco Quagliarella is appointed as the new Director of International Operations at AIM Group International, reporting to Gianluca Scavo, CEO and Managing Director.  Quagliarella will be responsible for enhancing AIM Group’s presence in international markets, a strategy underway in the 2018-2020 business plan, as well as achieving profitable growth in the offices located in the Group’s individual countries.

UNICEO announces its 2018 European Congress

UNICEO announces its 2018 European Congress

jeudi, 16 novembre 2017

On 14th November 2017 UNICEO® announced its 2018 European Congress will take place in Budapest on 28-29 June. At Kempinski Corvinus Hotel, members of the association from more than 20 countries will come together and focus on the congress theme, "Leading Events to the Future". The event aims to strengthen the positioning of UNICEO members as key players in the communication strategy and business development of their companies.

UNICEO® announces a major partnership with IBTM World

UNICEO® announces a major partnership with IBTM World

vendredi, 22 septembre 2017

UNICEO® announces a new partnership with IBTM World taking place in Barcelona, 28-30th November 2017.With this partnership, UNICEO® is willing to offer its Members the possibility to meet & share with other corporate event Leaders and communicate about the 2018 European Congress. During the event, UNICEO® will also lead a conference about Return on Investment and organize a Leaders Meeting in Barcelona.

Un nouveau Président pour Febelux

Un nouveau Président pour Febelux

jeudi, 14 septembre 2017

Lors du Conseil d’Administration de ce jeudi 7 septembre, Emile de Cartier a été élu nouveau Président de Febelux, l’association professionnelle du secteur de la live communication en Belgique et au Luxembourg. Après la Présidence de Frédéric François au cours des 2 années précédentes, c’est au tour d’Emile de reprendre le flambeau de l’association

Roundtable session: "4 pet peeves" of the planner/supplier relationships

Roundtable session: "4 pet peeves" of the planner/supplier relationships

vendredi, 01 septembre 2017

Planners and suppliers are the key drivers of the events industry. We need each other in order to deliver effective meetings and grow our business. And like in any kind of human interaction, the planner/supplier relationships have their ups and downs. But imagine the positive impact we would have on the meetings industry if planners and suppliers find the ways around these pain points in their daily job? Join MPI Belgium on 19th of October at Aloft hotel Brussels Schuman in a round table session to discuss the "4 pet peeves" of the planner/supplier relationships and the ways to avoid them.

Les managers d'agences chassent les jeunes talents lors de The Hunt

Les managers d'agences chassent les jeunes talents lors de The Hunt

vendredi, 26 mai 2017

Après des années de crise et de réorganisation, le secteur de la communication a de nouveau le vent en poupe et la quête du talent a redémarré. Pour conséquence : une rotation plus rapide du personnel et un manque de talents. C’est la raison pour laquelle les Young Accounts d’ACC Belgium ont imaginé : The Hunt, une session de speed dating entre les managers des agences et les étudiants de dernière année en communication, (event)marketing et technologie. Et cela conforme à la CDate Night, où les Directeurs Créatifs choisissent chaque année leurs stagiaires auprès des étudiants en art de dernière année.

Table Ronde 23 mai 2017 : L’impact du 22 mars sur l’industrie meeting

Table Ronde 23 mai 2017 : L’impact du 22 mars sur l’industrie meeting

lundi, 08 mai 2017

Quel regard portons-nous sur l’avenir ?

Il s’est aujourd’hui écoulé plus d’un an depuis les attentats du 22 mars, il est temps de regarder vers l’avenir. MPI Belgium veut porter un regard positif sur l’avenir de l’industrie meeting et organise une table ronde. “Nous voulons partager avec nos membres, nos partenaires et toutes les personnes impliquées ce que nous avons vécu et les leçons que nous en avons tirées”.

Page 3 sur 6